Phrenos Művészetterápia- és Bábpedagógia

Phrenos Művészetterápia- és Bábpedagógia

Autogén Tréning

2017. szeptember 27. - Brigitta Somogyi

 

 

Az Autogén Tréning olyan módszer, amelynek megtanulásával mindenki képes lesz a figyelem összpontosításával ellazítani magát alvás és az ébrenléthatárán, amelyet éppúgy testi, mint szellemi ellazulás jellemez. A szorongás, a nyugtalanság és a lehangoltság megszüntethető, vagy csillapítható. A szorongás, a nyugtalanság és a lehangoltság megszüntethető, vagy csillapítható. 

Nem kell mozdulatlannak lenni, azaz, ha kényelmetlen testhelyzetet vettünk fel, nyugodtan mozdítsuk meg magunkat, a lényeg a kényelem. Ha viszket valamelyik testrészünk, nyúljunk oda és vakarjuk meg. 

Képtalálat a következőre: „autogén tréning”

Megnyugszom, ellazulok.

Eltávolodik tőlem minden külső zaj és belső gond.

Átadom magam a nyugalomnak.

Átadom magam a vágynak, hogy testi, lelki, szellemi harmóniámat megteremtsem.

Nyugodt vagyok, ellazulok. 

Elenged a váll, ellazul a kar, a kéz.

Felenged a hát, a csípő, ellazul a láb, s érzem, hogy biztonságosan támaszkodik.

Felenged a nyak, a tarkó, elsimul a homlok, az arc, s résnyire kinyílik a száj.

Az egész testem elengedetten pihen.

Nyugodt vagyok.

A két karom elnehezedik. ...

A két karom elnehezedik. ...

A két karom elnehezedik. ...

A két karom nehéz. ...

A két karom nehéz. ...

A két karom nehéz. ...

A két lábam elnehezedik. ...

A két lábam elnehezedik. ...

A két lábam elnehezedik. ...

A két lábam nehéz. ...

A két lábam nehéz. ...

A két lábam nehéz. ...

Az egész testem elnehezedik.

Az egész testem elnehezedetten pihen. 

A két karom átmelegedik. ...

A két karom átmelegedik. ...

A két karom átmelegedik. ...

A két karom meleg. ...

A két karom meleg. ...

A két karom meleg. ...

A két lábam átmelegedik. ...

A két lábam átmelegedik. ...

A két lábam átmelegedik. ...

A két lábam meleg. ...

A két lábam meleg. ...

A két lábam meleg. ...

Az egész testem átmelegedik.

Az egész testem elnehezedetten, átmelegedetten pihen.

Érzem, ahogy az ereimben lüktetve áramlik a vér. A szívem dobog. 

Az egész testem lélegzik.

Sugárzó meleg árad szét a hasamban.

A hasam sugárzó meleg.

Az egész testem meleg, a homlokom kellemesen hűvös. A fejem tiszta.

Gondolataim szabadon áramlanak...

Képtalálat a következőre: „autogén tréning”

1,5 - 2 perc szünet - csend 

A látótér fokozatosan elsötétedik.

A képek és gondolatok eltávolodnak tőlem.

Béke és nyugalom érzése tölt el.

Béke és nyugalom.

Képtalálat a következőre: „autogén tréning”

1,5 - 2 perc szünet - csend 

És most egészen lassan és fokozatosan ökölbe szorítom az ujjaimat, megfeszítem az izmaimat, és jólesően

kinyújtózkodom, hogy semmi, de semmi fáradtság ne maradjon bennem.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://phrenos.blog.hu/api/trackback/id/tr2212582185

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása